Οι καλύτερες συμβουλές για να αποφύγετε αύξηση του σωματικού βάρους κατά τις διακοπές

Οι καλύτερες συμβουλές για να αποφύγετε αύξηση του σωματικού βάρους κατά τις διακοπές

Στις διακοπές, όλοι έχουμε την τάση να ξεφεύγουμε από το καθημερινό μας πρόγραμμα και ο πειρασμός να εγκαταλείψουμε την υγιεινή διατροφή και την άσκηση είναι μεγάλος. Δεν είναι καθόλου άσχημο να αλλάζουμε το πρόγραμμα μας και να υποκύψουμε σε «απαγορευμένα» εδέσματα, καθώς μπορούμε να το κάνουμε έξυπνα και συνειδητά, έτσι ώστε να μην εξανεμιστούν οι ανοιξιάτικες προσπάθειες μας ελέγχου βάρους. Να μερικές έξυπνες ιδέες:

Να βρίσκεσαι σε κίνηση. Αν το σκεφτείς, στις διακοπές μας έχουμε περισσότερο χρόνο από ότι συνήθως για βόλτες, ποδήλατο, ρακέτες στην παραλία, ακόμα και περπάτημα στην ακροθαλασσιά το βραδάκι. Ας θυμηθούμε και πάλι πόσο ωραία ήταν όταν παίζαμε voley στο νερό ή στην παραλία. Και ποιος ξέρει, θα μπορούσε ακόμη και να είναι η αρχή για μια νέα μας απόφαση να ασχοληθούμε και να φροντίσουμε περισσότερο το σώμα μας κατά την διάρκεια του χειμώνα, με κάποιου είδους ήπιας άσκησης, όπως ένα απλό περπάτημα στην πόλη.

Χρησιμοποίησε μικρότερο πιάτο. Η ποσότητα του φαγητού σε μικρό πιάτο, θα φανεί στο μάτι, ότι τρώμε περισσότερο. Είναι ένα έξυπνο ψυχολογικό κόλπο για να κατευνάσουμε την ψυχολογική, κυρίως, πείνα μας.

Σάλτσες και dressings ζήτα να τα βάζουν ξεχωριστά, ώστε να αποφύγεις έξτρα θερμίδες άλλα και να μην στερηθείς την «αμαρτία» Αν είσαι καλό παιδί, προτίμα αγνό ελαιόλαδο, που είναι και γευστικό και υγιεινότερο, από τα dressings, που είναι φορτωμένα με ζάχαρη και κακά λιπαρά

Ξεκίνα με μπόλικη σαλάτα πριν αρχίσεις το κύριο γεύμα, πριν την «πέσεις» στα νοστιμότατα μεζεδάκια. Είναι μαγικό αυτό το κόλπο, θα γεμίσεις πιο γρήγορα το στομάχι με ωφέλιμη τροφή, θα αισθανθείς κορεσμό γρηγορότερα, θα διατηρήσεις σταθερό το σάκχαρο στο αίμα και η απόλαυση του νοστιμότατου τηγανιτού γαύρου πχ. θα δεις ότι είναι καλύτερη και πιο απολαυστική, γιατί απλά, δεν είσαι πεινασμένος.

Πολύ νερό. Όσο πιο πολύ νερό πίνεις, ειδικά τώρα το καλοκαίρι τόσο λιγότερη ανάγκη για φαγητό έχεις. Πιστεύεις ότι σβήνεις τη δίψα σου με αναψυκτικά και μπύρες αλλά με άφθονο νερό θα διαπιστώσεις ότι απλά δεν έχεις ανάγκη από τέτοιες συνήθειες. Φρόντισε επίσης να πίνεις πάντοτε 1-2 ποτήρια πριν από το φαγητό – θα σου  κόψουν την πολύ όρεξη.

Δεν τρώω ένα γεύμα. Το να παραλείπουμε ένα γεύμα, έχουμε την εσφαλμένη εντύπωση ότι καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες. Όσο παραλείπουμε ένα γεύμα τόσο είναι περισσότερο πιθανό να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες στο επόμενο γεύμα μας. Πόσες φορές δεν έχεις σκεφτεί «έλα μωρέ δεν έφαγα μεσημεριανό.…. ας φάω και τρίτο κομμάτι πίτας»

Να έχεις στην παραλία φρούτα για σνακ. Στην Ελλάδα, έχουμε την ευτυχία, να παράγουμε πληθώρα από νοστιμότατα και θρεπτικά φρούτα. Έχει δημιουργηθεί η πεποίθηση ότι τα φρούτα παχαίνουν. Αλλά για σκεφτείτε λίγο παραπάνω…..!!! Πόσο παχαίνει ένα τσαμπί σταφύλι και τι θρεπτικά συστατικά κερδίζει το σώμα μας περισσότερο, από μια τυρόπιτα σφολιάτα, για παράδειγμα. Σύμφωνα με τον «Πίνακα Σύνθεσης Ελληνικών Τροφίµων» του Πανεπιστημίου Κρήτης, τα 100γρ. λευκού σταφυλιού δίνουν 49 θερμίδες, 10,8γρ. υδατανθράκων, 0γρ. λίπους, 0,5γρ. πρωτεΐνης, 79ml νερού και 1γρ. φυτικών ινών. Ενώ είναι σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών, καθώς περιέχει βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φλαβονοειδή και άλλες πολυφαινόλες, με κυριότερο εκπρόσωπο, τη ρεσβερατρόλη και κομερσιτίνη που περιέχει, προστατεύει τον οργανισμό από καρδιοαγγειακές παθήσεις.

Η τυρόπιτα σφολιάτα η μικρή, τα 100γρ. δίνουν 423 θερμίδες και 27,3mg λίπους, 13,1 πρωτεΐνης, 45,2γρ. υδατάνθρακες και 0γρ. αντιοξειδωτικά…….

Εσύ, τι θα διαλέξεις?